Betalingskort
Hos Klim Sparekasse er det muligt at få forskellige typer af betalingskort. Om du skal have et eller flere betalingskort, samt hvilket det skal være, afhænger af dine behov. Såfremt du rejseri udlandet, kan du med fordel få et Mastercard Guld kort eller Mastercard Platinum.
Hos Klim Sparekasse tilbyder vi følgende kort:
- Visa/Dankort
- Dankort (kan kun bruges i Danmark)
- Mastercard Standard Debit
- Mastercard Standard Kreditkort
- Mastercard Guld Kreditkort
- Mastercard Platinium Kreditkort


Spær dit kort
Hvis du mister dit kort eller har mistanke om at det bliver misbrugt, skal det spærres straks.
Det samme gælder for dit MitID, hvis du har mistanke om at det bliver misbrugt.
Sådan spærrer du dit kort
I din netbank og mobilbank kan du selv spærre dit kort.
Mobilbanken
- Åbn din mobilbank på din telefon
- Vælg “Menu” (nederst til højre)
- Vælg “Mine kort”
- Vælg kortet, der skal spærres
- Spær kort
Netbanken
- Åbn din netbank på din computer eller tablet
- Vælg “Menu”(øverst til venstre)
- Vælg “Kortoversigt”
- Tryk på “Spær kort” på kortet, der skal spærres
Alternativt kan du ringe til Klim Sparekasse på tlf. 98 22 52 55, udenfor åbningstid kan du kontakte Nets på tlf.: 44 89 29 29.
Sådan spærrer du dit MitID
MitID kan spærres på www.mitid.dk, alternativt kan du kontakte MitID support på tlf.: 33 98 00 10.
Indsigelse
Hvis dit kort er blevet misbrugt, kan du kontakte Sparekassen for at gøre indsigelse. Du kan også forsøge at lave en indsigelse, hvis du har bestilt en vare online, der aldrig er dukket op. Det kan også være at der er trukket et eller flere beløb på din konto, som du ikke kender til. Hvis du mistænker at dit kort er blevet misbrugt, skal dette spærres straks. Mistænker du at dit MitID er blevet misbrugt, skal dette også spærres straks. Hvis du ville gøre indsigelse kan du kontakte vores indsigelses ansvarlige Nanna Holm på nh@klimsparekasse.dk eller pr. tlf.: 96 18 01 32.
